Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Skitarg på lantligt vis

Av Ylva Frohm - 24 juli 2012 11:46

Idag är jag riktigt sur. Jag tänkte att jag skulle bli en modern kvinna och införskaffade mig därför en Iphone 4s. En inovation i mitt så annars teknikfattiga liv. Jag har nu använt telefonen i exakt 8 timmar och har blivit införstådd i att inställningarna i telefonen ej kan göras av mig utan måste lämnas tillbaka till återförsäljaren för åtgärd. Det betyder att jag blir utan telefon och få ingen ersättningstelefon under tiden. Jag har nu framfört mitt absoluta missnöje genom att tala extremt tydligt med ett antal operatörer. Det gav just ingenting och jag funderar på att skicka en bild på luddet till dem. Jag vet inte om det är någon bra idé då jag kanske blir anmäld för olaga hot, eller vållande till psykisk oro genom detta.


Iphone eller inte så flyter livet på vidare. Maken har belagt den lilla svarta med körförbud. En drivaxel har slutat sin samvaro med resten av bilen. Jag funderar om det bara är det som slutat samvara. Jag tror att den försöker säga att den vill somna in för resten av all framtid som rullande bil åt familjen. En ny bil har studerats. Vi har dock ej enats om modell och eller hästkrafter. Apropå hästkrafter...igår kom vi på tanken att hoppträna gårdens hästar. Vi lastade in två i trailern för att åka ned till ridhuset. En studs på 5 hinder monterades upp samt en fristående oxer på 1,10 cm. Den stora mörka fick invigas på "studsen" i en slö och hängig galopp. Det slutade med plockepinn och en avtrampad framsko. Nästa försök blev lite livligare med ett något bättre resultat trots tappad kontroll med sken efteråt.


Nästa steg blev oxern. Den togs i en lägre höjd de första sprången. Det gick ganska bra och jag kände att nu var läget inställ på 110cm. Full fart mot hindret som kändes som en två meters mur. Den stora mörka tog språnget galant medans ryttaren redan hade avklarat språnget innan det påbörjats. Resultatet blev in lång mun på hästen och en hård nedsittning på framvalvet. Kan hända att händerna flaxade lite och saliv rann ut från sidan av min mungipa. Detta återupprepades tills känslan av harmoni uppstod....eller inte. Jag har förstått att dressyr är min gren som jag troligtvis har större framgång i. Jag kanske ska hoppa med iphonen i fickan, då kanske inställningarna rättar till sig. Eller jag kör över den med den lilla svarta...eller ännu bättre! Jag ska ha luddet som bakgrundsbild på iphonen, det straffet kan ingen motstå. Det känns nu lite bättre...att få ha avreagerat sig på ett lantligt vis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards