Alla inlägg under januari 2014

Av Ylva Frohm - 24 januari 2014 18:42

  Så var det dags igen. Konsert i Storstan. Idag hade jag gott om tid för min resa i den absolut nybesiktigade bilen av de alla. Ny ruta har den också till salu med för den som är intresserad av en silverfärgad bil med fungerande radio. Radio,...jag satte mig till rätta, fixade in P1 och körde ut ur Västerås mot Stockholm. Efter en kvart blev jag förbannad och bytte till P2. Skrattade till då jag tänkte på den förra resan mot konsert stockholm. Då var det ytterst nära att jag drog körkortet av mig själv. Som tur var besinnade jag mig och köpte ett par nya jeans istället. 


Enköping, höll på att somna då P2 erbjöd lugna Bachmelodier i höstsonatens tecken. Bytte till NRJ och vaknade till och gasade med högerfoten i en nedvinkel då stortån somnat. Järva Krog. Blev förbannad och stängde av radion efter 45 minuter ihållande reklampaus. KÖÖÖÖÖ....förbannade stockholms trafiken och la mig bakom århundrades besiktningsobjekt. Under 35 minuter, som det tog mellan Haga Norra och Eugeniatunneln hann jag hitta 7 brister av svår karaktär. En var rolig, det var en släpvagnskontakt som släpade i asfalten, den andra var dragkroken som inte fanns. Nu äntligen lossnade köerna för att återigen intas av en brutalt lång efter fredhällstunneln. Jag tittade på klockan och blev lite stressad. Resultatet blev en liten illaluktande som spred sig runt förarplatsen. Förslkte få ned fönstret som frusit ihop. Tog lite spolarvätska på den nya fina rutan, det frös oxå. Beslutade mig för att ignorera lukten.


Tyresö: Äntligen framme vid sovplatsen.  Drog en spärrlinje, blev förbannad igen och funderade på om det juridiskt är lagligt att utfärda en böter till sig själv. Å andra sidan hade jag vägrat skriva på. Belönade mig själv genom att inhandla två tröjor, som jag aldrig kommer att använda, på Kappahl. Maken kan få den tajta med urringning. Sonen den lurviga med spetskant.


På bussen: Åkte buss själv, med ett blått plastkort. Sysselsatte chauffören en kvart då utlägget blev enorm efter en liten fråga hur jag får ut tre kupponger. Nu äntligen finne i stan. Cirkus, platsen för själva konserten. Eller vad det nu var. Kraftwerk, min ungdoms stora idoler :)....ville gärna se dem en gång innan de dör. Öppningslåten var, We are the robots, gammal goding. Inför konserten fick vi ett par glasögon för att avnjuta alla effekterna. Jag undrar fortfarande vilka effekterna bestod av då mina glasögon blev skrynkliga efter påsättning. Brorsan såg nått, det är jag säker på då han hostade till en stund. Konserten övergick till pausmusik på landet. Det gick väldigt vilt till på den främre raden då en människa spontanklappade till Tour de France, i otakt. Konserten slut, hemresa:


Hemresan blev med taxi. En annan sorts taxi med en förare som föreslog priset och med tre tidböcker i handskfacket. brorsan blev erbjuden jobb då chauffören hade en polare som stripat sin taxibil som en konkurrents bil...jisses...Chauffören var mycket glad och jag funderade en stund om jag skulle påbörja en liten taxikontroll på centralbron. 


Hemma: sov till en stund. Vaknade med en orörlig arm efter att ha somnat i fosterställning i en av brorsans barns sängar. Jag hade en liten teddyhäst som sällskap, den fick plats bakom hälen. Frukost imundigaste och efter en kvart serverades en liten lätt lunch på 3 kilo potatis och en halv farlukorvsring. Mätt och belåten påbörjade jag resan mot landet, i en nybesiktigad bil och en konserterfarebhet rikare...eller inte

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards