Alla inlägg under april 2021

Av Ylva Frohm - 10 april 2021 10:39

Maken och en kollega till honom pratade om hundar häromdagen. Maken berättade att vi hade två hundar hemma, en Jack Russel och en blandras mellan am staff och korvin corso. Kollegan funderade en stund och sa att så hette det väl inte, maken höll med om detta och sa att det hette nog kirvin Corso. Maken sa att de stod tysta och funderade en stund sedan återgick de till arbetet igen. Maken kom hem och berättade om konversationen. Jag underrättade maken att rasen heter Cane Corso. Fast lite roligare vore det om rasen hette Korvin Corso istället.

Igår kom vår nya familjemedlem till gården. Ett litet troll 8 månader ung och av rasen PRE häst. Ett riktigt yrväder som jag ser fram mot att dottern ska rida in. Maken erbjöd sig faktiskt. Vi får se om vi lever då, det då vi tränar på att leda trollet i grimskaft till och från hagen.

Idag är det lördag på landet. Maken förbereder sig för att gräva lite. Det senaste projektet är att gräva bort en sten för att göra en vändplan bakom huset. Jag tror det projektet kommer att pågå en stund då stenen verkar tillhöra ett berg. Maken sa att det var inga problem att få bort en sten. Jag undrar om han tänker spränga bort den, då ryker nog vedboden och vardagsrummet, troligen även utebubbelpoolen. Ja som sagt den som överlever få se. Nu ser jag fram mot att ta en valpkull på vår nya ras Korvin Corso...eller inte

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards