Alla inlägg under december 2019

Av Ylva Frohm - 7 december 2019 16:39

Häromdagen fick dottern leta efter en av gårdens hästar i flera minuter i hagen då han försökte kamouflera sig bakom den lilla kullen i hagen...det för att slippa dagens fruktansvärda arbete i paddocken. Dock slapp han inte undan då han avslöjade sig med sin stjärna i pannan. Denna häst är nu till försäljning då han plockat ned i stort sett all inredning i sin box och halva stolpen utanför...sopkvasten som stod utanför försvann i okänd riktning..om han är klok gömmer han sig lite bättre nästa gång.

Apropå att leta så var jag och dottern på Mall of Scandinavia förra helgen och med det parkering i Europas, ja kanske till och med världens största parkeringshus. Vi valde parkering med största omsorg, så nära entrén som möjligt, det för att vi lättare skulle hitta bilen. 59 kort togs även med mobilen för att underlätta rätt ankomst, blev rätt snygg faktiskt på 58 av selfiesarna tillsammans med bilen. Efter en evighet med hela Sveriges befolkning i affärerna irrade vi oss ned till garaget för hemresa. Efter att tagit oss ned en våning och ut i garaget stod vi och glodde som två fån, dottern frågade var bilen var. Jag funderade en liten stund jag med och tittade på fotona, konstaterade att vi var på fruktansvärd fel plats. När vi fortsatte eftersöket träffade vi på ett annat par som for runt som torra skinn och letade efter sin bil...jag fnissade till och vi fortsatte i nordostlig riktning. Efter att ha sprungit upp och ned fram och tillbaka var vi tillbaka i shoppingcentret igen. Jag undrade en hel kvart hur vi kom upp dit igen..Dottern köpte ett par skor och jag en jacka som jag inte behövde. Vi tog en rast och återupptog eftersöket igen....efter ytterligare 6000 steg återfann vi bilhelvetet där vi lämnade den....

Det här med att tappa bort saker för mina tankar till mormor...hon tappade bort mig och dottern inne i hytten på en Ålandsbåt vilket är en ganska stor bedrift då hytten är 5 kvadrat stor. Lyckligtvis hittade hon på oss då vi låg i våra sängar. Undrar än idag hur det gick till...

Nu lackar det mot jul, det ser jag fram emot då granen ska ses ut och huggas...som traditionen är skall denna gran huggas på grannens mark. Är det spårsnö då skickar jag ut maken för uppdraget, eller inte förresten då tar han nog grävaren till hjälp istället för en yxa.

Jag och familjen funderar på att julshoppa på Mall Of Scandinavia, kanske, om vi tar dotterns bil då hon vill bli av med den. Om vi ber mormor parkera bilen hittar vi garanterat den aldrig igen....eller inte

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards