Direktlänk till inlägg 2 december 2022

Maken har blivit TikTok kändis

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46

Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten.

Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på TikTok. Behövde inte tänka så länge blev Skivbroms. Passande namn för en modern kvinna som jag tänkte jag.

Började med att lägga ut en gullig katt video på Doris-Hjördis. Valde att inte visa hennes ögon så hon ej går att identifiera. La sedan ut dottern i höger och i vänstervarv på Lillan som visade upp sin bästa sida på tävlingsbanorna med lite uppiggande finsk polka musik i bakgrunden. Funderar faktiskt på om jag ska ta just den till mitt framtida kür program. Valde inte att maska Lillan då detta blir den kommande försäljningsfilmen.

Sonen finns med han oxå fast i skugggform och behövde därmed inte pixla bort kända drag. Drag föresten, det har han kastat bort en rejäl hög av. Senast i en å i närheten av Surahammar. Tror spöet ligger där oxå. Har aldrig sett det sedan dess faktiskt. Fast det beror nog mest på att han har flyttat hemifrån.

Maken gick inte att maska eller pixla bort, ingen idé tänkte jag då hans kroppsspråk avslöjar honom. Jag la ut makens kock kunskaper häromdagen, den gav skjuts i statistiken vill jag lova! Så nu har maken blivit kändis. Inväntar nu vad det kan ge?mormor kommer hit över jul, det ser jag verkligen fram emot vad det kan generera på TikTok.. maken sa häromdagen att han oxå ska skaffa TikTok och lägga ut sin kära lilla frus matlagning. Det ser jag verkligen fram emot! Ser fram mot att skriva en egen kok och grillbok. Tänk då kan jag kanske bli en sån där TikTok kändis och får massor med spännande erbjudanden från världens alla hörn. Hörn?borde vara världens alla böj, det då jorden är rund.

Maken och jag kan göra en kokbok tillsammans! Det blir en storsäljare av rang vill jag lova. Paradrätten blir stekt falukorv och makaroner, kokta 10 minuter för länge. Perfekt mat för den som har svårt att tugga. Mat för halvdöda ska kokboken heta. Maken har särskilt svårt att tugga idag, det då han har halva munnen full av tamponger till följd av att han dragit ut en tand. Så nu får han överkokta snabbmakaroner till fredagsmiddag.

Helgen har infunnit sig. Inledde hos frissan. Efter att blivit av med allt hårsvall om 2 cm frågade jag om hon kunde förlänga mitt hår. Det då jag ska bli TikTok kändis. Blev inspirerad av kunden bredvid som var på väg att få ett vägvinnande vackert hårsvall. Frissan tittade på mig och sa att jag kunde köpa en peruk istället. Ja, varför inte tänkte jag. Köper även en till maken. Det blir kul på TikTok!

Nu ska jag ta fram min naturliga hårfärg, grå/brunt. För att få fram det behövs ett antal hekto kemikalier och tålamod. Sist tappade jag känslan i svålen och i halva ansiktet då det fick verka i omgångar. Omgångar föresten, borde heta flergångar. Måste knåpa på en ordbok med mer begripliga ord.

Snart är det jul! Ser nog allra mest fram mot julklappsspelet! Kommer bara att paketera in peruker i mina klappar. Kommer även att ge deltagarna möjlighet att få deltaga i min TikTok video med finsk polka musik. Tillsammans ska vi laga mat och dansa in julen runt granen?eller inte, tror jag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 25 juli 2022 19:24

Semestern inleddes med att åka på dressyrmeeting i Värmland. Innan dess monterades en dragkrok på vrålåket för att kunna dra mormors husvagn, samma husvagn som blev strömförande för ett antal år sedan, en historia för sig! Maken tyckte att vi skulle ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards