Alla inlägg den 22 augusti 2020

Av Ylva Frohm - 22 augusti 2020 13:03

Nu har vi installerat en ny katt på landet. 12 veckor ung och full av liv. De andra familjemedlemmarna på fyra ben är inte så förtjusta, förutom Jack Russells som vill äta upp den. Jag överraskade maken med att komma hem med den under tiden som han planerade ett nytt grävprojekt, liten svart sak med vassa klor. Tror det blir bra för vårt bygga om projekt nyttkök 2.0 Kanske ska ta hit lite fler kattungar....

Inatt vaknade jag av att den lilla svarta hade lekstuga i min säng, särskilt besvärligt blev det då hon använde mitt huvud som startblock...tur det inte var makens huvud då han saknar beklädnad på svålen. Jag var ovanligt snygg i håret, efter nattracet, när jag gick upp imorse, bara tillföra lite spray så var det klart att gå ut och göra morgonstallet. Måste nog införskaffa nya sovrumsgardiner, en längd försvann tillsammans med en knopp till gardinstången.

I förrgår ringde dottern mig och sa att duschen är strömförande, ganska bra faktiskt då står hon inte så länge där..dottern sa att det var rätt uppiggande. Vet inte riktigt om jag håller med...minns att jag och min bror som barn fick duscha strömförande vatten ute på ön, det efter att min far (elektriker) gjort någon omkoppling..efter det fick mamma släpa in oss i duschen 4 månader senare. I det här fallet hade maken inte varit i farten utan åskan...en blixt slog ned i närheten samtidigt som duschen var igång. I eftermiddag ska det bli åska, tänkte dra igång diskmaskinen då, problemet är bara att få igång den då man måste pilla in en tandpetare för att hålla in startknappen. Maken menar att vi köper ny diskmaskin när vi gör om köket. Likaså spisfläkten som dog i fjol. Apropå maken så har han gjort ett grävjobb hos grannen, det resulterade i att de nu saknar bergvärme. Som tröst kan vi erbjuda dem en spännande dusch då de inte har något varmvatten en tid framöver. Det här med el är inte vår grej. I förra veckan sprakade det i en säkring då taklampan i hallen tändes, det bredvid den säkring som vi stänger av spisen med då ugnen går igång av sig självt. Nu är den utbytt och inväntar nästa elektriska överraskning. Den som överlever får se och återberätta...eller inte


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards