Alla inlägg den 9 maj 2020

Av Ylva Frohm - 9 maj 2020 11:03

Det är inte klokt! Nu har maken och jag precis överlevt vår 24- bröllopsdag.. undrar hur det gick till. Bröllopet infann sig på ölandets kyrka, det för att gör det så besvärligt som möjligt för våra gäster att ta sig till begivenheten..efter själva akten i kyrkan ställde vi oss på kyrktrappan i halv storm och duggregn, någon ynka plusgrad i luftrummet. Minns att risgrynen som kastades blåste iväg i sidled och hamnade på prästen...stackarn, han höll även på att få en kyss av maken då maken vände sig åt fel håll. Det hade blivit ett skojigt bröllopsfoto!

Häromdagen firade vi till vår enormt antalsmässiga bröllopsdagsår på ett hotell i stan. Att vi kom i håg bröllopsdagen beror på mer tur än något annat, det för att vi slog vad om när bröllopsdagen infinner sig, jag förlorade med tre veckor, maken var närmast med två veckor efter. För att konstatera detta fick ringen belysas med strålkastaren i paddocken och med makens +4 läsglasögon med en knäckt skalm efter att ha hamnat i dammsugaren.

Av 24 möjliga bröllopsdagar har vi glömt de flesta av dem. En gång kom jag på bröllopsdagen då jag skrev ut en hastighetsböter och tyckte datumet såg bekant ut, glömde den dock lika fort när jag kom hem. Maken likaså. Den första bröllopsdagen fick jag en fantastisk bukett från maken införskaffad på en bensinmack, väl i vasen fanns endast stängerna kvar då resten låg kvar på bordet. Rätt snyggt faktiskt.

Så...väl på hotellet insöp vi den fantastiska atmosfärens i lobbyn. Det med en galet stor kristallkrona ovanför oss som konstaterades skulle bli snygg i stallet. Klurade en stund på hur den skulle se ut där och konstaterade att hästarna inte skulle få plats på stallgången, knappt heller i stallet då kronan skulle fylla ut halva stallet och höskulle inklusive delar av traktorgaraget. Väldigt lång sladd oxå, otroligt krånglig att få med i makens lilla svarta bil.

Efter en trerättersmiddag, som tog jättelång tid då jag skickade ut rätterna igen då det inte var tillräckligt välgrillat, gick vi till spa avdelningen. Maken tog fel och tog min morgonrock och tofflor vilket såg väldigt oanständigt ut då morgonrocken slutade vid kalsongkanten, själv släpade min morgonrock som en värsta bröllopsklänning med 5 meter släp baktill, väldigt svårt att gå bara då jag fick hasa fram för att inte tappa tofflorna storlek 48,5. Väl i poolen satt vi en kvart och kände oss klara när vi såg gäster komma i det senaste badmodet. Gästerna tittade nog på makens badbyxor vars tyg lagt sig snyggt på ytan, det tillsammans med mitt häng där bak på baddräkten till följd av allt vatten som spolas ur vid uppstigning.

Som tur var fanns det en lek och spelavdelning med allt möjligt som gör livet surt för ett äktenskap som varat i hysteriskt lång tid. Efter att ha spelat bordspingis på ett ekbord, väldigt svårt om någon undrar då bollen studsade 4 meter i höjd och 20 meter åt sidan. Efter att ha försökt spela pingis i hela foajén, inklusive utanför entrén gick vi sedan loss på biljard som kunde ha slutat illa då jag sköt ut det vita klotet långt ut i lokalen. Som straff fick jag ta pingisbollen istället. Maken prickade in svarta klotet på ett felaktigt vis och jag vann. Vilket var bra för ekonomin då vi slapp att ta in i ett varsitt enkelrum. Efter avslutat session skulle vi gå upp till rummet. Maken tog biljardköerna för att ställa tillbaka dem, under den korta sträckan lyckades vi gå åt varsitt håll och tappa bort varandra. Under tiden som maken hittade hissen hittade jag ned till restaurangen och undrade hur jag kom dit. Ringde maken som undrade vart jag höll hus och hämtade upp mig utan kortnyckel vilket försvårade resan tillbaka till rummet. Efter 20 minuters virrvarr var vi åter. Väl inne på rummet försökte vi släcka taklampan vilket var stört omöjligt, till slut drog vi ut kortet som ska starta strömförsörjningen, det hjälpte inte det heller, förutom att lampan på toa slocknade. Vaknade kl 05.30, helt förstörd efter att lampan lyst ett strålkastarsken rätt i ansiktet samt att ha lyssnat på makens sovljud uppmätt 130 decibel, gick vi upp och inväntade frukost. Sminkade mig först i badrummet i total mörker, vilket gick ganska bra om man frågar maken som sedan fick svårt att se , det efter frågan om jag sovit gott.

Nästa år är det 25- årsdag...silverbröllop. Om vi kommer ihåg den blir vi hemma, sover i varsina sovrum och äter hemgrillat och avslutar med Fia med knuff i behagligt lampsken....eller inte

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards