Direktlänk till inlägg 7 mars 2020

konsert med defekt polo

Av Ylva Frohm - 7 mars 2020 17:56

Så...igår for jag till huvudstaden för att avnjuta en lugn och harmonisk konsert. Biljetterna införskaffades halvåret tidigare. Började med att städa och dammsuga bilen, det för att jag skulle hämta upp brorsan på vägen och för att han inte skulle få en anafylaktisk chock. Efter att ha dammsugit i 45 minuter fick jag byta dammsugarpåse, dammsög upp dotterns laddare som låg på ett dåligt ställe, dammsög 10 minuter till och fick nöja mig med det då dammsugaren kortslöts efter att ha råkat dammsuga upp vattenpölen utanför höger passagerardörr. Så...äntligen iväg, solen sken och lite nyheter på radion för bästa uppladdning. Körde fel, körde sedan rätt och hittade brorsan utanför hans jobb. Efter det körde vi fort satan för att slippa rusningstrafiken, tror faktiskt att min bil var just rusningstrafiken. I ett huj var vi hemma hos brorsan, efter att ha sprungit igenom mataffären och en klädbutik, hittade en tajt svart tröja som såg läcker ut, köpte den för kvällens begivenheter...nu skulle jag bli snygg.

Brorsan lagade mat vilket var bra, tror inte han hade släppt fram mig till spisen efter min idé att grilla på lite extra. Klockan slagen för att åka till konserten, det efter att jag konstaterat att den läckra tajta lilla svarta tröjan inte blev lika läcker på min kropp efter en nypåfylld magsäck och 2 glas vin. Efter att ha sprungit fram och tillbaka till väskan beslutade jag att åka i min stickade polotröja modell oformlig.

Väl framme så placerade vi oss på våra pinnstolar, tänkte att det här blir en städad tillställning, vi satt i långa rader, vilket påminde mig om en rolig lek, hela havet stormar. Tänkte en stund till på det och tänkte vilken röra det skulle bli. Såg framför mig hur halva publiken letade efter varandra och hur grannen bredvid hamnade uppe på scenen. Jag fnissade tyst med allvarlig min och försökte ta selfies på mig och brorsan. Efter 67 st gav jag upp. Nu så kom bandet upp på scenen...kaos bröt ut och ingen satt längre kvar i sina stolar, efter ytterligare 5 minuter höll jag på att svettas ihjäl i min urgamla polo som hängde mest till höger, det efter att den fastnat i grannens stol. Vet faktiskt inte vart den tog vägen efter det....efter att ha släppt loss mina oväntade dansmoves i 45 sekunder blev jag trött och tog ytterligare en selfies. I ett huj var konserten slut. Taxi hem till brorsan och summera intrycken och utrycket i brorsans ansikte efter att selfie 56 lades ut på sociala medier..han sa något om att han räddat min svarta polo från undergång då han hittade den 5 bänkrader fram, ned en tre meter lång högerärm. Tacksam för det avrundade vi kvällen med att se konserten igen på YouTube. Hade nog varit mer bekvämt att gjort det från början.

Nu ska vi snart inmundiga en hemmagjord fisksoppa. Blir nog den dyraste soppa i hela byn, ja kanske till och med i hela Västmanland, det efter att ingredienserna blev väl dyra då jag fick göra om första momentet tre gånger. Inväntar nu lite smak på soppan efter att ha lagt i 15 buljongtärningar och 1 kg fisk. Tur att jag köpte lite bröd och ost så vi inte svälter ihjäl. Nu laddar jag för nästa event, Mello, tur jag inte är på plats där, fast tror jag platsar där i min svarta polotröja med lång högerärm och med en defekt polo, tror till och med att jag skulle bli en strålande programledare i min outfit...eller inte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards