Alla inlägg den 13 juli 2018

Av Ylva Frohm - 13 juli 2018 19:28

 

I vår fruktansvärda vagnpark finns en liten grön fruktansvärd historia som gör allt för att göra livet surt för dess förare....dottern hade eländet tidigare men har nu överlämnats med god hand till den supergamla generationen. Jag har nu fått äran att förflytta min ädla kropp i den gröna skapelsen och har upptäckt att den har ett eget liv, jag tror till och med att den är besatt av satan själv. Dottern nämnde i förbigående att den kunde uppföra sig lustigt men jag trodde att hon sa så för att få en anledning att köpa en ny bil.


Vårt förhållande gick bra de första veckorna och allt rullade på utan större besvär, förutom att jag beklagade mig att den drar väldigt mycket bensin (1.7 L)för sin storlek och att den var ful, dagen efter började terrorn. Trött och eländig masade jag mig in i bilen klockan 06.30 för att köra fanskapet till jobbet, den startade fint och jag la i 1:ans växel och körde iväg, jag hann inte mer än 87 meter från parkeringen innan vindrutetorkaren bak började gå igång utan att jag gjort något...försökte stänga av...fick igång blinkersen som fortsatte att blinka envist till höger och gick inte att stänga av. Blev förbannad stannade till och stängde av bilen i förhoppning att den skulle återgå till normalläge. Startade och körde till jobbet utan större problem..


Dag 2. Trött som faan, startade bilen kl 06:35, bråttom till jobbet. Körde iväg på 2:ans växel och gasade på. 6 km senare i strålande morgonsol gick vindrutetorkaren bak igång igen... fick en polisbil bakom mig och jag funderade på vad de skulle tänka om detta. Jag försökte göra allt i min makt att stänga av den vilket resulterade i att all spolarvätska smetade ned bakrutan eftersom torkarbladet tog 1 cm ifrån glaset. Det lustiga var att när jag tryckte på knappen för spolning så tändes helljuset på bilen...jag hade tur som inte blev stoppad för annorlunda körsätt efter att jag blev förbannad på helljusspaken som lossnade. 


Dag 3. Vaknade med ett ryck och satte mig i bilen för att åka till jobbet, stannade och tankade först fullt. Ut på riksvägen och gasade på...vindrutetorkaren bak började igen...jag tittade en stund och bestämde mig för att skita i den. Vid cirkulationsplatsen 3 km längre fram bromsade jag ned hastigheten långsamt eftersom bromsskivorna är som förvällda LP skivor, det gör man av ren självbevarelsedrift för att inte åka av vägen, när jag utförde inbromsningen så slutade körriktningsvisaren att funka vilket resulterade i att jag inte kunde blinka ut ur cirkulationen. Nu blev det jobbigt och jag funderade på om jag skulle rapportera mig själv för att ej angivit tecken vid sväng....besinnade mig och gav rapporteftergift till mig själv vilket jag kände mig ganska nöjd över. Körde förbi en bil som inte startade efter att den fått stopp i en korsning...fnissade till och kände mig nöjd över att ha rull på bilen


Dag 4. Så...nu var jag ute i god tid och startade upp genom att koppla bort vindrutetorkaren bak....körde iväg och fick soppatorsk, spillde i 5 liter ur reservdunken som låg bak, körde iväg allt var frid och fröjd tills jag kom 4 km från jobbet, då startade vindrutetorkarna fram på bilen som gick på högsta hastigheten, tror att de som gick över övergångsstället på Ringvägen tyckte att jag hade ett märkligt beteende när jag lutade mig ut genom sidorutan för att se något och slippa ljudet av gummi mot snustorr ruta. Väl framme så bröt jag av antennen......


Dag 5. Kom till jobbet utan vindrutetorkare bak och fram, funderade på om jag skulle montera bort däcken. När jag satt där och funderade på fanskapets framtid så kom tanken att det skulle inte förvåna mig om bilen startade av sig själv och körde iväg utan förare....


Dag 6. Ledig dag, in i bilen för att åka och handla..Tankar fullt igen....Åker ned till butiken med helljusen på och avsaknad av blinkers. Handlar mat, öppnar passagerardörren vänster bak för att ställa in matkassarna för att sedan komma till insikt att den inte går att stänga. Funderar en stund om jag ska skratta eller gråta. Hämtar varningstriangeln som gick sönder efter att jag kört över den i fjol med traktorn och satte fast den i dörrhandtaget. En lösning som faktiskt fungerade. Nu tänkte jag att den gröna demonen önskar ett nytt hem och kan säljas vansinnigt förmånligt till den som är intresserad av fanskapet utan vindrutetorkare fram och bak......

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards