Alla inlägg den 19 maj 2018

Av Ylva Frohm - 19 maj 2018 20:36

Jag satt en eftermiddag och funderade på om jag skulle skaffa en ny snygg hårfärg, en ljusare nyans mot beigt. Jag såg målbilden framför mig, en ljus cremefärgad frisyr med en nyans åt det ljusare. Sån där färg med lite svalare touch. Sagt och gjort, jag köpte en blondering och för att få den färg jag ville så köpte jag även en mellanblond färg som skulle appliceras efter blonderingen.

Lördag kl 17,40. I med blondering i mitt mörka hår...tänkte att det bör nog sitta i i sisådär 80 minuter. Lagade mat under tiden, maten klar dottern tog en tugga och gick och la sig. Jag sköljde ur håret medans maken satte på kaffe. Gick in i badrummet, såg resultatet, blev inte så överraskad över den oranga färgen, tog en blond kur igen, 160 minuter senare och en avdomnad svål in i duschen igen...resultatet blev oförändrat. Maken drack kaffe och jag hällde i silverschampo i håret som satt i under nyheterna....efter att ha kletat silverschampo i mattan och i den nya sammetskudden gick jag in i duschen. Kl 21.00 sköljdes detta bort för att ånyo inse att resultatet blev orange ton...vad fan! Tog den mellanblonda färgen och masserade in skiten i håret..85 minuter senare och med avdomnad panna sköljdes färgen ur....in i badrummet för att upptäcka att håret är grönt! Maken gick till sängs efter att ha skurat mattaen med maskindiskmedel. Kl blev 23.40....hade en förpackning glamours brilliance i skåpet, en ljusbrun färg med röda toner... i med den, torkade bort färg från väggen som uppkom efter att hu sluntit med kammen.  Funderade på om känseln i huvudet skulle komma tillbaka i år. Kl 01.30 sköljdes skiten ur och in i badrummet igen för att se sid Vicious i punkbandet sex pistols i spegeln....knallrött hår i totalt spret. Höger strumpa missfärgad liksom toasitsen. Fick ingivelsen av att överraska maken med den nya sensuella looken men jag besinnade mig och gick och la mig.


Kl 06.30 ringde väckarklockan och snart dax för tävling då dottern skulle rida dressyr, kuddvaret rosafärgad....måste fixa håret! Hade som tur var en mörkbrun färg i skåpet, i med fanskapet fort som tusan. Fortfarande i avsaknad av känsel i huvudsvålen och känslan av att vara ansiktslyft väckte jag maken efter att det blev stopp i handfatet då kammen vittrat sönder och fastnat i avloppet...sköljde ur färgen och in i badrummet för att se att resultatet blev som det var från första början, innan jag började min resa mot en ljusare nyans...kontentan av detta blev en avdomnad svål, ny toasits, en förbannad make, en hungrig dotter, en färgad strumpa, brun färgat avtryck av en hand på höger bakficka på jeansen och ett föreläggande från kommunen då grundvattnet blev annorlunda. Nu satsar jag mot en naturligare gråare look i min egna nyans...eller inte


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards