Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Ylva Frohm - 12 juli 2014 10:42

  Nu är sommaren här!!!! Hurra säger en del i familjen....fy attan säger jag då grusgången har vuxit till sig till en gräsmatta av kirskål och brännässlor. En gång bad jag maken rensa grusgången på baksidan av huset. Jag inspekterade arbetet efter och gav knappt godkänt då han använt grävaggregatet för uppdraget. Resultatet blev en stukad vrist när jag gick till hönshuset av de djupa fårorna. Nu har uppdraget lämnats över till sonen. Har jag tur är den rensad till min 60 årsdag.


Förra helgen var det Big Power Meet i en närliggande stad. Jag fick äran att tillbringa min arbetstid tillsammans med alla raggare och rullande ölflak. Maken roade sig med att åka i en av dessa. Efter ett kvarts varv i crusingsträckan, vilket tog 5 timmar, ledsnade han och beslutade sig för att åka hem. Först ringde han dottern klockan 00:30 och önskade få skjuts på moppen. Då hon vägrade detta, vilket uppmuntrades av mig, beslutade sig maken för att gå hem. En liten sträcka på 3,5 mil. Efter 200 meter tog han till tummen på länsväg 555. Efter att ha blivit nonchalerad av 56 raggarbilar och en mopedbil stannade en liten fallfärdig röd Renault och erbjöd lift till Hallstahammar. I bilen färdades 4 muslimer som villigt skjutsade maken in i skogen, mot hemmet och tryggheten. Maken försökte bjuda på öl men de avböjde vänligt. Maken, som är påläst, frågade om det var med anledning av ramadan. Alla började prata i mun på varandra och bekräftade detta med att fråga om han hade en get att sälja. Maken svarade att han inte hade det men att de kunde få köpa en höbal billigt.


Apropå hö. Nu är skiten klart! Resultatet blev hela 15 balar på 69 timmars arbete. Fantastiskt. Jag roade mig med att räkna ut kilopriset, årets skörd blev en toppnotering på 600 kr kilot. Tror jag ska börsnotera företaget och sälja aktierna till något tobaksbolag. 


Nu inväntas semester på landet, vilket innebär att grusgången ska rensas vare sig sonen vill eller inte.....











Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards