Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

En vanlig dag med annat inslag

Av Ylva Frohm - 9 oktober 2013 13:23

Sent igårkväll möttes jag av en lösker man på en röd moped klass 1. Hjälmen var alldeles för liten så kinderna blev snyggt ihoppressade med näsan. Mörkret hade lagt sig och regnet vräkte ned. Jag var nästan hemma och hade endast en sista kurva kvar på grusvägen innan bostaden kunde avnjutas. Mötet kunde ha slutat med en röd moped mindre och make utan kinder då han var ute och provkörde dotterns nya fortskaffningsmedel med ett styre som fastnat till vänster. Dottern skvallrade om att maken en stund tidigare hade snurrat omkull då bromsarna hade legat på efter en liten justering. Strax efter hade strålkastaren fram vibrerat loss och hamnat framför dotterns ena fot. Efter ett antal timmar senare lyckades maken laga den. Ett roligt fel var att när man svängde vänster dog moppen. Det resulterade i en fin piruett och en avstigning nära diket vid garaget. Synd var att jag ej fick bevittna detta. Min duktiga make hittade även ett fynd i tanken...en pinne! Den är nu avlägsnad och moppen frisk igen....

Frukosten gick i avföringens tecken.... Hunden hade lagt en rejäl sådan i köket och denne avlägsnades med en rulle hushållspapper. Därefter handtvätt med diskmedel, maskindiskmedel, då det saknas tvål. Frukosten imundigastes tillsammans med tända ljus för att öka harmonin med limpan. Katten började intressera sig för vedkorgen. Jag steg upp från bordet och drog ut vedkorgen, där satt en mus! Katten smet in bakom vedkorgen, hunden oxå! Nu blev det ett himla liv och katten for ut i köket med en mus i käften. Hunden försökte ta musen ur kattens mun.. Musen la en mycket lös avföring samtidigt som jag förökte få in hunden i ett annat rum och fånga katten som sprang omkring... Ljusen slocknade av vinddraget.... Katten fångades in och katten släppte greppet om musen som hoppad ur käften och försvann in på kontoret. En tystnad uppkom och katten stod som förstenad. Jag stod på musavföring... Tystnaden bröts av hunden som började yla efter att ha suttit själv i 30 sekunder. Katten gick och lade sig, tämligen förvånad men ganska nöjd. Hunden åt upp musavföringen och jag återgick till min oharmoniska limpmacka med smör. Musen återfanns aldrig.... En annan dag kanske

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards