Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Studenttider på landet

Av Ylva Frohm - 4 juni 2013 20:08

 

Sonen ska ta studenten imorgon, i ett par Converse. Sonen och jag var i förra veckan och provade ut en kostym på en känd affär nischad för män, män likt fotomodeller i olika åldrar och ofta i kalsonger.....och i tajta skjortor och lite annat. Jag tror att affären är tillkännagjord utan mera presentation. Efter 2 1/5 timme i affären med ett nervöst biträde lyckades sonen få en kostym att passa sin långa tonårskropp. Dock spräcktes budgeten med råge då slipsen blev oanat dyr då färgen skulle vara gräll. Gräll blev även jag då sonen ville ha en skjorta av ett annat märke i violett kulör med annorlunda knappar. Nästa projekt blev att inhandla skor. Jag tyckte att sonen skulle välja ett par lite grövre lågskor. Sonen tittade på mig och undrade om jag skämtade med honom. Jag tittade tillbaka och sa att jag aldrig skämtar. Särskilt inte om skor. Sonen provade två par skor och bestämde sig för det sistnämnda.....jag måste beundra honom för det snabba initiativet som endast tog 88 minuter och en svettig fot i en provsko. Under tiden hade jag provat 25 par skor och svettades in 24 av dem. Biträdet undrade om jag ville ha hjälp vilket jag avböjde. jag tror att jag lämnade en avbruten tånagel i en av dem då det paret endast fanns i storlek 35.


Nu har huset städats hysteriskt av mig under tiden som maken har grävt utanför, med grävaren. Jag ska titta vad som har grävts imorgon...eller inte.  Dottern bakade muffins under tiden och funderar om hon ska lägga på de färska bären nu eller sen. Jag gav mitt husmors råd att lägga allt på sidan av. Dottern tittade på mig och undrade om jag skämtade med henne. jag skämtar aldrig om färska bär. Valpen hjälpte oxå  till att städa huset. Det vill säga hämta in sniglar, fotbollar, pinnar och massa katter. Nu har hon fått apportförbud av mig men maken tycker att vi ska träna på då han vill ha en ny traktor. Själv nöjer jag mig med en ny kaffebryggare då sonen bryggde en kanna för mycket häromdagen.


Idag är en ny dag på landet, en ny era...förutom att sonen snart är utflugen har även bergvärme installerats. En fantastisk liten kylskåpsliknande grej står nu där vedpannan stod igår. Nu är det sista vedträet kapat och inget mera rök i huset med svår andning till följd kommer någonsin att inträffa igen. Glädje och fest med bergvärme och student inväntas då släkten tar över landet imorgon. Sonen stiligare än någonsin samt en moder ikädd i en paradklänning med ett par Converse storlek 35




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards