Alla inlägg den 20 april 2013

Av Ylva Frohm - 20 april 2013 14:39

Idag har solen tittat fram. Likaså grävaggregatet bakom stallet vilket medförde att de kopplades till stortraktorn. Sonen var hemma och fick hjälpa till lite. Med betoning på lite. Sonens uppgift blev att dra igång stortraktorn med lilltraktorn. Resultatet blev 28m långa bromsspår på stallplanen och en näst intill skenande stortraktor med ett rangligt grävaggregat bakom. Varför denna uppståndelse kan man fråga! Jo, det ska grävas minsann....för bergvärme! Nu är vi alla glada att slippa röklukten i håret, kläderna, på katterna, valpen och inte minst alla brännblåsor och stickor vedpannan har orsakat...


Igår var en ovanlig fredag. Vi åt inte tacos utan grillad entrecote med sönderkokt broccoli. Köttet blev rare och delvist bränt då briketterna fattade eld i en orolig vind från norr. Efter maten spelade vi som vanligt fia med knuff. Nya regler tillkom vilket orsakade en förlust för mig och vinst till sonen. Igår slog vi nytt rekord då vi spelade i 1 1/2 timme längre än vanligt. 


Idag har jag varit hästskötare åt dottern som tävlat på ponnyn. Parkeringen på tävlingsplatsen erbjöd ett otroligt lerigt underlag som skapade oro för hur vi skulle ta oss därifrån. När vi lämnade tävlingsparkeringen tänkte jag att det är bäst att gasa på ordentligt så vi inte fastnar...sagt och gjort jag trampade till ordentligt på gasen och lättade på kopplingen, ett skrik skar genom örat då då något under huven lät illa. Jag lättade på gasen och funderade en stund. Funderade klart och gasade igen samtidigt som jag släppte kopplingen. Nu backade vi snabbt bakåt tills kopplingen luktade illa och stallväggen började närma sig. Ponnyn började trmpa oroligt i trailern och dottern såg nervös ut. Jag lugnade henne och sa att nu var det nästan klart. Backade lite till vänster och sedan lite till. Nu såg trailern helt förfärlig ut. Lera ända upp på taket och väggarna lerprickiga, konstigt nog hittade jag en stor sten på dragstången vid hemkomsten. Själva ridningen gick galant. Ponnyn gick fint i det soliga vädret och trivdes, en liten stund. Själva tävlingsritten bjöd på spänning då ponnyn sprang lite hur som helst och gick i varierade gångarter. Dottern tappade ena stigbygeln vid en hörnpassering, snyggt och fint, vilket inte ingick i programmet, ej heller förvänd galoppvolt á 10 meter, vilket är mycket svårt. Ekipaget var mycket nöjda efteråt och jag får därför göra om detta imorgon söndag om kopplingen funkar på bilen vill säga. 


Ikväll ska maken överraska med middagen, ingen vet när den serveras, om den serveras då han numera sitter och gräver hysteriskt. I värsta fall får vi koka på lite varmkorv till fian. Idag ska jag ha revansch med eller utan tärning i det soliga vädret.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards