Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Ännu en vecka på landet

Av Ylva Frohm - 12 april 2013 19:20

Fredag: Lilla frun har varit försvunnen på annat håll i veckan och hittade tillbaka sent igår kväll. Under tiden har familjen haft drabbning med valp, katter, ved, bilar ,tvätt och hästar. Dottern var klarvaken en hel natt då hon funderade kring en av hästarna. Den stora hade återigen legat ihjäl en råtta. Dottern analyserade och konstaterade att vi har en 800 kg råttfälla som aktiveras med havre vilket kan vara en lönande affär. Denna gång blev råttan inte riktigt  lika platt som sist. Dottern tyckte det såg ut som att råttan dött i flykten....stackars....


Jag har nu avnjutit den sedvanliga fredags tacosen med en efterbörd av fia med knuff. Idag var det jag som slutade som segrare efter att sonen tappat tärningen i glassen, två gånger! Maken var den som stod som tur efter sonen vilket resulterade i att tärningen fastnade i handen av allt socker. Dottern kom aldrig ut då hon slog enbart treor. Maken kom på en hedrande andra plats vilket hördes över hela nejden, sonen gav upp och gick för att släppa ut en nervös katt. Nu händer följande......Ett högt skrik från en tonåringsröst (falsett), ett ben högt upp i luften samt en otroligt blöt droppande svart illaluktande strumpa. Sonen hade trampat i en valpkiss. Jag föreslog att han skulle torka upp detta. Sonen tog en frotté handduk från badrummet, tillsammans med lita skurmedel, med betoning på lite. Resultatet blev att hela köket blev avtorkat med valpkiss/lite skurmedel. Handduken hängde han upp på makens handuksplats, det var straffet för att han kom tvåa i fia med knuff. Nu vill jag inte veta vad han gör mot fia med knuff vinnaren.......


Imorgon väntas däckbyte till sommardäck, vilket kommer att ta ungefär två dagar då jag ska utföra detta. Sonen har eventuellt lagt ett litet intresse på fälgkorset. Själv försöker jag koncentrera mig på domkraftens riktning i rätt läge. Maken, som är mekaniker, försvinner på annan ort för att fira sin andra plats i fia med knuff. Nu väntar han på revansch imorgon då första priset är att torka kattavföring från valpens mun..... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards