Alla inlägg den 8 april 2013

Av Ylva Frohm - 8 april 2013 12:04

Efter en hektisk morgon med hundrastning, hundbajs mockning i vardagsrummet, hänga mattorna som tvättades sent igår kväll samt det sedvanliga stallgörat väntades den välbehövliga lunchpausen. Lunchen idag bestod (för min del) filmjölk, utan flingor då det var slut, substitutet blev kanel och sesamfrön toppat med salta jordnötter. Jag sneglade på chipsen men konstaterade att nötterna passade lite bättre mot kanelen.

Sagt och gjort. Kl 11.23 påbörjades måltiden. En sked av filen...en av katterna började jama vid dörren, upp för att släppa ut. Valpen vaknade till av detta och började leka hysteriskt. Satte mig till bords igen, fortsatte äta....en annan katt blev trött på valpen och satte en klo i nosen, ett herrans liv bröt ut och jag fick avbryta filintaget för att montera bort klon från nosen. Katten blev sur och ville även den ut. Släppte ut katten, satte mig ned vid lunchbordet igen. Två skedar nu...knack på ytterdörren, sotaren! Nu blev valpen vettskrämd och kissade på sig, köksmattan (nytvättad). Sotaren gjorde sitt och lämnade raskt efter ett fint erbjudande om lite lunch. Jag återvände till filen för att försöka avsluta lunchen. Nu hittade valpen den pipande kalkonen....försökte lyssna på lunchnyheterna men blev överröstad av den högt ljudande kalkonens dödsskrik. Tut utanför fönstret....postbilen vill ha kontakt. Ett paket anlände...gick in och ignorerade filmjölken och tog en kopp kaffe istället....valpen lyckades ha ihjäl sitt byte och somnade triumferande på den. Nu ser jag fram mot middagen.... Eller inte

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards