Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Ylva Frohm - 26 oktober 2012 18:14

Familjen hälsar den nya medlemmen skrotbil välkommen till landet. Nu har vi fem bilar av den karaktären. Den nya är röd.....har fyra hjul och en rak antenn, vilket är att anse som en god egenskap.

Nu ser maken fram mot att göra sig av med den svarta och jag ser fram mot att det gröna eländet blir ett försvagat minne innan min pension. Sonens ljusröda var skrotfärdig redan vid hans födelse, trots det verkar han nöjd ändå. Förmodligen med anledning av att far betalar för utgifterna. Nu var jag inte helt korrekt då sonen inhandlade vinterdäck för egna pengar. Det tog en kvart så var det ena däcket punkterat. Nog om skrotbilar.....

Nu stundar ledigt med barnen. Höstlov med inslag av rådjursjakt på annan ort. Barnen vill inte jaga vilket medför att jag får utföra detta skitgöra på egen hand (ironi). Somliga skall gottgöras med en tur i den nya bilen med den raka antennen.

Jag lurar på att inventera gårdens vagnpark någon dag....två jättegamla traktorer, maken brukar påminna mig om att en av traktorerna är lika gammal som mig. En höskrinda som vi ärvde från någon okänd bonde i Medåker, med defekt dragstång. Vi kan även erbjuda en cementblandare utan knapp. För att inte tala om tre skottkärror med avsaknad av det mesta. Jag tror bestämt att vi drar till med en gårdsakuktion.....eller inte

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards