Alla inlägg den 15 september 2012

Av Ylva Frohm - 15 september 2012 11:57

  Det har konstaterats att katterna har mask innanmätes. Detta upptäcktes av dottern då en av katterna lade en mask i hennes säng. En annan katt hade en dinglandes i svansen. En gång hade maken mask i magen. Det var ett äventyr som jag ogärna vill uppleva igen. Samtliga i familjen, inklusive djuren, skulle badas och avmaskas. Herregud vad det var svårt att bada katterna. Det hela slutade med oehörda rivsår och djupa bett efter besöket i badkaret. Efter det dagliga badet, som skulle genomföras i dagarna tre, var nästa rekommendation tajta kläder vid sänggång, för att inte maskäggen skulle kunna komma fria ut i sänghalmen.  Maken såg väldigt rolig ut i trikåer och nattmössa. Efter antibiotika och avmaskningsmedel blev vi friskförklarade och utsläppta ur karantänen. Katterna blev aldrig normala efter behandlingen och gav det onda ögat varje gång maken tog på sig tights.


Idag ska jag och dottern åka till apoteket för att inhandla avmaskningsmedel. Jag tror personligen att det blir lättare att skjuta katterna istället för att få i dem avmaskningsmedlet. En gång tog maken pillret och lade den långt bak på kattens tunga. Det resulterade i att gardinen i köksfönstret fladdrade till och pillret försvann spårlöst. Jag ser fram mot äventyret att avmaska tre katter i kväll samt två dagar till! Vilken tur att jag far till storstan för att kursa igen. Jag överlåter avmaskningen till familjen som gärna ser till att det blir gjort....eller inte



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards