Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Ylva Frohm - 17 augusti 2012 19:14

  Dottern har en längre tid haft en önskan om att ta "grönt kort" i fälttävlan. När jag anmälde dottern till träning vet jag att jag nämnde mitt namn oxå. Detta verkställdes dock inte med anledning av en orolig mage. Orolig mage hade jag i princip hela tiden då dottern skulle hoppa över märkliga och fasta hinder. Ponnyn tyckte att det var mycket märkligt att hoppa över "krokodilen" men klev över den märkliga skapelsen med ett ben i luften och svansen rakt ut. Dottern följde med i hoppet i en tredje del av stigbygeln. En stilpoäng för dotterns tumme som pekade rakt ut.


Några utmanade hinder senare styrde ekipaget vidare mot en vagn, lastad med stolpar. Ponnyn sa absolut NEJ till det och hoppade istället över dragstången. Två försök senare hoppade ponnyn stillastående vilket resulterade i att dottern i hoppögonblicket var ungefär två meter över sadeln. Ponnyn landade med dottern framme vid nosborrarna. Sedan blev det fullt sken och dottern bestämde sig för att gå av, i farten. Resultat: Mamma fick gå och hämta ponny, 2 km från landningsplatsen, och klaffsa fram i blött underlag med nätbeklädda jympaskor samt en tårta till tränaren i avrammlings arvode. Sedan gick det mesta som en dans då jag hotade ponnyn med att maken skulle rida nästa gång.


Appropå maken....denna vecka har resterande höskörd bärgats. Maken hade tagit en extra semestervecka för att återhämta sig efter en oehört anstängande arbetsstart (ironi). Resultatet blev en solfylld vecka med slavarbete då herren gud i himlen hade bestämt sol och värme över gårdens ängar. Eftersom lilla frun var tvungen att köra motorcykel på arbetstid fick maken och barnen fylla resten av höskullen med gult och halvblött hö. Som straff har höpressen överlämnats till mig för rengöring och smörjning, vilket medförde en blöt mage hos maken. Nu kan vi dock njuta av att höskullen är full med härligt näringsfattigt hö.


Idag tog maken och sonen ned höelevatorn från höskullen. Jag tror det är rekord för hur länge den har stått där. Då den är antikt tung så är det alltid förenad med orolig mage och huvudvärk för att få ned den, mest huvudvärk. Jag antar att det gick bra då det bara var lite spår i toaletten och traktorn hel, sonen oxå Jag känner mig nöjd med veckan som gått, jag tror makens mage känner detsamma....eller inte.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards