Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Bilen

Av Ylva Frohm - 10 augusti 2012 15:05

Landet har fått en ny bil. Fått och fått....det vill säga att forden har lämnat plats till en ny yngre och fräshare kollega. LAS-lagens regler är annars ett motto som gäller fordonsparken på gården. Ett undantag gjordes då en av bilarna demonstrerade vilt efter besiktningen. Den är nu mera avskedad med omedelbar verkan. Forden börjar även den att ta sig i ton och vi funderar på att sparka ut den med.


Ekonomin till den nya medarbetaren fick vi genom att maken fick råna sig själv. Han deklarerade att det är jag som bär skulden till det. Det betyder att jag är anstiftare och måste avtjäna det genom att raka hans rygg i två år framöver. 


Ännu har vi sommar och regn. Höskörden finns fortfarande på vallen, gul och fin, oslagen och orörd. Nu börjar jag tro att det är bättre att sätta eld på skiten och hoppas på att hästarna vill gå på diet resten av året. Annars förflyter livet på gården som vanligt. Inga större nyheter förutom att grillen ramlat ned från altanen. Hur detta gick till är det ingen som vet. Jag har dock mina aningar då jag såg en kattklo på grillgallret. 


Sonen har rymt till Västerfärnebo och har ej avhörts på fjorton dagar. Dottern har flyttat ut till stallet då hon fått ansvar som stallchef. Maken ska ut på krogen ikväll och jag ber mina kollegor att visa barmhärtighet vid krogstängning. Som tur är ska sonen bistå med hämtning senare under natten. Vilken av medarbetarna (läs fordonsparken) som får rulla från gården och utföra detta ärende är ännu inte bestämt. Kanske höpressen ska få jobba lite, eller balvagnen kanske ett bättre alternativ. Som tur är arbetar jag på annan ort och behöver inte närvara vid denna lastning utan kan lugnt sitta tillbakalutad i den nya bilen, lyssna på nyheterna....som förtäljer att natten i Västerås har varit av kaosartad karaktär då en berusad man fastnat med en fot i en höpress, årsmodell 1958, med en öl i handen på E18. E18 avstängd på obestämt tid.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards