Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Ylva Frohm - 3 augusti 2012 14:07

  Suck......eller dubbelsuck som Kalle Anka skulle säga. Eller ökensuck!! Igår fick jag min iphone som varit inne på reparation. Döm om min förvåning (eller inte) när samma lilla fel kvarstår. Nu har jag pratat med reparatören, igen, som uppmanar mig till att hålla ut och skicka tillbaka telefonjäveln för reparation. Han hade aldrig hört någon med detta fel som jag har. Naturligtvis så är jag inte särskilt förvånad. Jag orkar inte ens bli upprörd. Om jag hade en adress till Östermalm hade detta fel aldrig uppstått. Landfan!


I övrigt önskar jag öken väder då det förbannade höet ännu inte har kommit in. 5-6 ton väntar ute på vallarna som nu har börjat att inta en gulvitaktig nyans. I ren affekt gick regnmätaren sönder då SMHI lovade mera regn, likaså tvättlinan som brast av för blöt och regntung tvätt. Makens strumpor har bleknat på tvättlinan av att aldrig få komma in (mina hamnade i torktumlaren).


Veckan har fortsatt mycket bra då den lilla svarta har fungerande bromsar igen men stereon la av igår. Miniatyrbilen (den röda) ska bli ersatt av en annan röd bil. Vilket årtionde är ännu inte bestämt. Men maken deklarerade att den inte mår bra alls. Kanske kan man låna ut den till Telefonbolaget och lägga iphonen under bromspedalen.....ingen bra idé alls om jag inte vill avtjäna ett långt straff för lidandet det medför för de som ska ta hand om spillrorna efter den tragiska olyckan som inträffade på landet, utan bromsar, utan vindrutetorkare eller antenn på en ödslig mörk väg....i en öken...utan fungerande telefon. Ja! det är det kan det vara värt, nu får de minsann smaka på egen medicin med eller utan öken. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards