Alla inlägg under juli 2012

Av Ylva Frohm - 1 juli 2012 09:59

     Möja kyrka och klockringning vid midsommar skapade en upplevelse av religös karaktär. Dottern stod i hörnet och höll för öronen, maken var på en annan ö och svalkade sig med sill och nubbe och sonen försökte trassla sig ur midsommarstångens flagga.


Nu är vi hemma på gården igen för ordinarie gårdsarbete. Ett staket har inhandlats för att rama in paddocken. Nu visade det sig att paddockens lutning är lite si och så med. Den sluttar väldigt på sina ställen vilket medför att staketet blir 1,80cm på vissa ställen och 0,75 cm på andra! Maken fick ett utbrott och började att schakta bort överflödig lutning med den lilla traktorn. Traktorn svarade med att tappa frontlastaren. Det såg rätt lustigt ut och maken fick backa till garaget med frontlastaren i släptåg. Nu är det lagat och schaktningen fortlöper. Jag undrar hur gården ser ut när det blir klart och framförallt, hur kommer staketet att se ut?


Igår var jag och dottern till Stockholm för ponnyhopptävlingar. Bil och släp rullade från gårdsplanen klockan 06:00. Jag funderar ibland om det här verkligen är roligt, dessutom i fullständigt hällregn och med en ford som dragbil som drar 2 liter bensin kilometern. Ponnyn och dottern var glada vilket avslutade min fundering om roligt eller inte roligt. Nästa helg är det min tur och tänkte överraska maken att vara groom. Det vet han inte om ännu men om jag ringer lite i klockan kanske han blir omvänd och religöst frälst som gårdsfanatiker!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards