Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Ylva Frohm - 28 juli 2012 15:03

  Idag ringde väckarklockan 05:30. Två och en halvtimmes sömn och trött som sjutton släpade jag mig ur sängen för att ladda upp med en ordentligt morgon inför tävlingsdag i Falun. Dottern satt redan vid köksbordet och drack oboy och tuggade förstrött på en macka med smör. Själv ordnade jag en riktig rejäl "landstingsfrukost" åt mig själv, det vill säga 4 koppar kaffe och en smulig kaviarmacka. Sedan gick vi ut till stallet, glömde hälften och fick gå in igen.


Dottern mockade boxarna under tiden som jag kammade hästen. Dottern lyckades skaffa sig merarbete då hon hällde ut hela innehållet i skottkärran utanför stalldörren. Själv skrattade jag för mig själv och tyckte det var väldigt roande då hon uttryckte "Åh vad joooobiiiiiigt! Jag tyckte det var jobbigt att knoppa manen då det mesta av den sitter på tallen utanför.


Väl på tävlingsplatsen laddade vi upp med att frysa...Jo så illa var det! Väderprognosen, visade igår, 26 graders värme och sol. Dottern packade med sig ett par shorts istället för en jacka. Jag åkte i shorts och i en tunn topp. Jag hade som tur var fått med mig tävlingskläderna och kunde värma mig i dem. Vädret bjöd på dis och 14 graders värme. Perfekt ridväder!


Red fram jättedåligt och blev svettig. Jag tänkte på OS ryttarna och blev törstig. Red lite till och fick skavsår mellan skinkorna. Skrittade en stund och vilade lite. Min tur att inta banan.....red runt lite förstrött, fick startsignal och tänkte: NU JÄVLAR....fick igång hästen i galopp och lyckades även göra en halt på rätt plats. Resten av ritten gick av bara farten. Vid bokstaven C funderade jag på om bensinen skulle räcka till Hedemora. Jag blev avbruten i tanken av att hästen ville skritta. Fick fart igen och red fel väg. Det blev 2 minuspoäng i protokollet. Det till trots lyckades vi vinna klassen och fick galoppera fint i två varv med rosett och allt. 


Prisutdelning: Jag hade minst väntat mig en medalj och en olympisk eld. Fick åka hem med rosett och 350 kronor i vinstpengar...men det viktigaste är dock den äran att få pris och att hästen gjorde ett strålande arbete. Jag räcker nu långnäsa åt olympiska kommittén som inte valde in oss i det olympiska laget i dressyr....eller inte. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards