Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Samliv

Av Ylva Frohm - 6 juli 2012 18:03

  Idag har maken fotograferat naturen. Naturligtvist blev det inslag av samliv i bilderna. Jag valde ut den mest rumsrena bilden. Appropå samliv så har vi haft gott om det på semestern. Till exempel umgicks hela klanen igår vid höbärgning. En trevlig familjesysselsättning som skapar halsont efter skrik och skört skelett efter enformigt arbete. 


Vi har även umgåtts rejält i paddocken tillsammans med stolpar, sand och en deffekt spade. Maken hittade ett järnspett i leran när han schaktade utanför entren till paddocken. Nu har vi 7 järnspett. Järnspett på finska heter rautakanki, för er som är intresserade. Maken och jag umgicks lite grann på Metaltown. En kille på metaltown hade en jacka där det stod rautakanki på, en vild förhandling om att få köpa jackan påbörjades utan resultat, förutom maken som utmanade finnens jacka genom armhävningstävling på fingertopparna. Maken vann tävlingen men jackan behöll förloraren. Det hela slutade med träningsvärk, en bruten lillfingernagel och att finnen förföljde maken, vilket medförde att maken fick lite samliv.


Nu har vi bara en vecka kvar av semestern. Den skall avnjutas med att umgås med vedhögen och kela in vedklabbarna i vedbon. Skottkärran har pyspunka och behöver ett nytt däck. Appropå däck! Igår upptäckte vi att en av hökärrorna hade punka, detta åtgärdades akut och flinkt av Däckcenter i Hallstahammar...tusen tack för hjälpen! Undrar om de har skottkärredäck? 


Imorgon skall jag och dottern umgås genom att gå upp tidigt, igen. Nu är det min tur att tävla och förstöra självkänslan genom att debutera MSV B och köra upp 2000 kr i soppa. Hoppas att vädret håller vad SMHI lovar, dvs uppehåll och svag vind från vänster. Jag kan lova att det blir 21 mm regn och vind uppifrån och ned.


Samlivet kommer att knytas ihop riktigt då det avslutas med en natt i husbilen, någon gång under nästa vecka. Hela familjen skall ut på en campingtur, någonstans i Sverige. Har vi tur så kommer vi hem med en behaglig upplevelse utan några överraskningar. Jag tror att det kan bli riktigt intressant då vi nu ska lära oss att umgås över gränserna. Det vill säga samliv med livlinor såsom: flytväst, ett extra reservhjul, kaninbur samt huvudvärkstablett och ett tält.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards