Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Ylva Frohm - 6 juni 2012 13:45

  Svea rikes nationaldag! 6/6 onsdag. En dag att fira i nationens tecken. Det vill säga: Maken vårdar håret idag, det lilla som finns kvar, efter en räkfrossa på närbelägen krog. Själv vårdar jag sinnet efter ett kvällspass som blev ett nattpass i statens tjänst. När jag kom hem tidigt i morse förstod jag att maken var hemma då spåren av honom låg vid dörrmattan. Spåren kunde sedan följas tydligt då ett klädesplagg efter annat låg droppat på väg till sovplatsen. Jag tror att det dröjer en aning innan nästa räkfrossa. Idag är det en annan slags frossa. Svenska flaggans dag frossa!


Dotterna överraskade mig genom att stostäda sadelkammaren. Mycket bra då hon fann utrustning som jag saknat i flera år. En del utrustning visste jag inte ens att vi hade. Det hade varit trevligt om hon hade hittat en ny sadel eller en ny häst där inne....eller inte! Ett par glasögon kunde återfinnas eller hittas rättare sagt då vi inte saknar några.


Jag funderar på hur nationaldagen bäst ska avnjutas. TIll eftermiddagen skall älgstudsaren skjutas in. Det blir med andra ord salut på skjutbanan. Detta skall toppas med en middag, tillagad av maken. Mycket spännande om jag kommer till jobbet imorgon.


Vi har funderat över att inhandla en flaggstång till gården. Maken vill inte då han är rädd för att fastna i flaggan vid upp och nedhalning av denna, det skulle se ganska lustigt ut då han är nästan 2 meter lång. Jag tror det kan vara trevligt att ha en fana vajande i gårdsvinden för att uppmärksamma bemärkelsedagar och konungens födelsedag. Jag tror att ett bra alternativ till flaggstång är torkvindan bakom hönshuset. Det blir inte så besvärligt att fira flaggan, det är bara att lägga på den och snurra runt den i motsols varv. Vid festliga tillfällen kan man hänga den med klädnypor och snurra torkvindan så att flaggan står rätt ut. Ja så får det bli...det var dagens tanke om Sveriges nationaldag den 6/6-2012.





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards