Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Ylva Frohm - 1 juni 2012 19:13

  Dottern och jag for ned till de djupa skogarna i småland för att titta på lite nya hästar till vårat land. Väl nere konstaterade herrn i huset (ej min make) att jag hade väldigt lite luft i däcket. Jag tittade ut genom fönstret och konstaterade det samma. Herrn i huset provade att lufta på däcket vilket inte var lösningen. Dagen efter monterades däcket bort och fick ett nytt ventilgummi i oskarshamn. Stort tack till Magnus som räddade mig och dottern från ekonomiskt ras och skäll från min make vid hemkomst.


Appropå skäll....jag har ej lagt fram att det blir lite flera hästar på våran gård snart....väldigt snart. Dottern visade en bild på en liten fölis och nämnde lite luddigt att den kommer hit så småningom. Just nu försöker jag hitta en ingång att presentera idén från småland. Jag tror att jag framställer det efter middagen med lite extra vin till maken.


Imorgon ska jag återigen vara ponnymamma med allt vad det innebär. Jag tror minsann att gäddhänget kan bättra på sig då det är utomhustävlingar. Jag funderar på om jag ska ha integralhjälmen imorgon så skinnet håller sig på plats.


Appropå skäll..igen....jag har inte presenterat den stora överraskningen till maken att jag har inhandlat stolp till paddocken. De hämtas på söndag och min plan är att de ska vara nedsatta i jorden helgen efter. Skäll igen ånyo kan det bli då jag mer eller mindre köpt en ny bil till gården. Den bilen har stora och dyra däck. Det stora skället kommer då sonen ska köra upp för körkort mycket snart och den sista övningskörningen kan komma att bli imorgon. Med andra ord vill jag varna känsliga för att köra bil runt Köping vid lunchtid. Jag vill samtidigt varnahederligt folk att köra i Virsbo trakten då jag kommer med ekipaget. Kan hända att vi blockerar RV66 då däcke har lossnat från fälgarna.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards