Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Däckhysteri och hysteri

Av Ylva Frohm - 23 maj 2012 17:26

Idag har jag försökt att hämta ut det lagade däcket till trailern två gånger. 1:a gången var det lunchstängt och andra gången hade de stängt för dagen. Otroligt onödigt att åka två gånger till Hallsta tur och retur utan att uppnå något, förutom att förbruka tid, slitage på däcken och bensin. Skottkärredäcket skulle också behöva en renovering efter att jag kört järnskrot i den. Däcket tappade luften och det slutade med att jag fick backa skottkärra för att ta mig framåt vilket var väldigt jobbigt. Jag hittade sedan en skottkärra i trä som stått gömd, i flera årtionde, i traktorgaraget. Det däcket var även det punkterat. Likaså makens cykel som inte har en gnutta luft i någon av däcken, inte heller sonens cykel. Den saknar även hjul då den "glömdes" i Surahammar. Det är tur att livet går som på räls och inte på däck. Jag funderar om jag skulle montera järnhjul istället. Garanterat underhållsfritt och luftfritt.


Idag har jag sladdat paddocken med en träpall med järnskrot på. Jag kunde kanske prova med skottkärran nästa gång. Eller varför inte makens cykel. Jag tror att jag uppnår bättre resultat med den. Sanden som skulle komma för ett år sedan, med påminnelse för 14 dagar sedan, har ännu inte kommit. Jag funderar på om jag skulle ringa igen och påminna, för säkerhets skull. 


Hysteriskt i största allmänhet är det då kirskålen har tagit över på gården. Nu har kirskålen lyckats ta sig befogenheten att ta "kål" på min händer, gräsklipparen, en skottkärra och tålamodet. Idag funderade jag allvarligt om den skulle bekämpas med diesel och en eldslåga. Som tur var kom grannen och nämnde att det var mycket kirskål vid postlådorna. Påfäljden blev att jag avbröt tanken på diesel för att istället fundera ut var jag skulle ställa grannens brevlåda. Kanske i den punkterade skottkärran.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards