Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Ylva Frohm - 8 maj 2012 09:00

Maken har beställt sand och nu förväntar jag mig att den kommer i slutet av veckan....eller inte. Appropå förväntan så fyller sonen 18 på söndag. Nu hoppas vi att han tar körkortet snart så vi kan få inhämta krediten på leverera transport av föräldrar hit och dit...mest dit..eller inte.Jag funderar en stund över vad en förväntning innebär. Det borde betyda att maken väntar på någonting som jag för. Eller att han försöker föra när jag väntar. Han har aldrig varit särskilt bra på att föra. Det leder tanken vidare till bröllopsvalsen. Den var ovanligt stillsam...vi stod mest och vaggade mitt på golvet. Tur var väl det då jag hade en ståklänning och sittskor. Maken hade förskräckligt lång frack och lackskor. Vi har aldrig dansat efter det. Nu förväntar jag mig att det kan bli bättre...eller inte. Appropå vigsel. Min bror ska gifta sig i höst. Undrar om han kan dansa. Jag har fått den äran att vara toastmaster...jag funderar en stund över detta och förstår att detta kommer bli ett bröllop de sent ska glömma. Det kommer bli ett av historiens längsta sittningar med långa tal om...förväntningar..eller inte. Jag ska göra mitt bästa att avbryta talarna med anekdoter från livet på landet. Jag ska även erbjuda brudparet makens middag som bröllopspresent. Kan inte bli bättre...eller inte.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards