Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Ryggskottet på landet

Av Ylva Frohm - 4 maj 2012 17:53

I år är det skottår som betyder att maken ofta får ryggskott i år. Denna gång har det hållt i sig i snart en vecka vilket är ovanligt länge för årstiden. Häromdagen fick en kollega till honom hämta honom i en skåpbil då han inte kunde sitta ned som vanligt folk. Jag hoppas han blir ok snart då sonen inte vill övningsköra med en skåpbil med far stående i skåpet. Jag funderar om det går att stötta upp maken med en spikregel och lite balsnören då all last skall säkras, dessutom borde det även fungera som en stöttning till arbetet på gården och bespara familjen en massa dyra naprapatarvoden. Min hovslagare hade annars en idé att kratsa hovarna på mina hästar. Han blev själv botad efter en resa i stallgången med oseriöst bakben, ryggen blev som ny.


Veckan har i övrigt varit ovanligt lugn, inga veterinärbesök och ingen sand i sikte. Jag beställde sand till paddocken strax innan midsommar förra året till paddocken, jag tycker det är i längsta laget. Undrar om det är för att det är skottår i år. Då kan jag nog förvänta mig att få sanden om tre år. 


Nu blickar vi fram mot helgen och vad den har att erbjuda gården. Maken med en spikregel i ryggen och fru Frohm med hagelbössan redo då kriget mot kirskålen har börjat. Just nu leder kirskålen mot ryggskottet!

 
 
Ingen bild

Berith

5 maj 2012 09:04

Använder ni hagelbössa för att utrota kirskål?

Ylva Frohm

5 maj 2012 15:18

Ett av många alternativ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards