Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Ylva Frohm - 4 maj 2012 17:53

I år är det skottår som betyder att maken ofta får ryggskott i år. Denna gång har det hållt i sig i snart en vecka vilket är ovanligt länge för årstiden. Häromdagen fick en kollega till honom hämta honom i en skåpbil då han inte kunde sitta ned som vanligt folk. Jag hoppas han blir ok snart då sonen inte vill övningsköra med en skåpbil med far stående i skåpet. Jag funderar om det går att stötta upp maken med en spikregel och lite balsnören då all last skall säkras, dessutom borde det även fungera som en stöttning till arbetet på gården och bespara familjen en massa dyra naprapatarvoden. Min hovslagare hade annars en idé att kratsa hovarna på mina hästar. Han blev själv botad efter en resa i stallgången med oseriöst bakben, ryggen blev som ny.


Veckan har i övrigt varit ovanligt lugn, inga veterinärbesök och ingen sand i sikte. Jag beställde sand till paddocken strax innan midsommar förra året till paddocken, jag tycker det är i längsta laget. Undrar om det är för att det är skottår i år. Då kan jag nog förvänta mig att få sanden om tre år. 


Nu blickar vi fram mot helgen och vad den har att erbjuda gården. Maken med en spikregel i ryggen och fru Frohm med hagelbössan redo då kriget mot kirskålen har börjat. Just nu leder kirskålen mot ryggskottet!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards