Alla inlägg den 29 april 2012

Av Ylva Frohm - 29 april 2012 18:50

Idag har motorcykeln fått sin premiärtur av maken, stackars mc för att inte tala om hjälmen. Makens hjälm har möglat i fodret under vintern. Efter provkörningen behöver den nu antimögelmedel, lackas och omjusteras efter en kollision med en duva på E18 ihöjd med Svedvi rastplats. Maken kallas numera för "sitting Bull" då resterna av duvan sitter kvar på hjälmen. En liten tanke skänkes till duvan som tyvärr förlorade livet i den tragiska olyckan. 


Idag är en stor dag på landet då en ny skottkärra har inhandlats och monterats. Nu slipper vi backa skottkärra ut på gödselstacken för att få ut skiten då däcket försvann från fälgen.


Dagens ordspråk myntade maken i detta nu:" I vänster varv går det i vänster". Mycket kloka ord... Maken sitter och tittar på ponnyakuten tillsammans med dottern och konstaterade att så är det. Ett upplysande program där det finns en hel del fakta att ta del av. Dottern skriker "TYST" då maken och sonen kommenterar programmet. Själv känner jag att jag ska hålla mig undan då makens middag börjar göra sig påmind. 


Imorgon är det valborg. En dag i eldens tecken. Jag funderar över försäkringen på den lilla jaktstugan som behöver byta tak i år. Fordonsparken behöver även den ett litet lyft för att inte tala om badrumsinredningen, sofflocket, fluffets bur, sonens skor och mina hålfotsinlägg som försvann i hagen. Ja...livet går vidare på landet.....ett tag till...






Av Ylva Frohm - 29 april 2012 12:27

Mamma lyckades övertala mig om att göra ett gästinlägg, så varför inte? Jag heter iallafall Tova och är 14 år gammal. Har en egen ponny som heter Mary och är född 2004, som min underbara mamma har köpt. Vi tävlar tillsammans i dressyr och hoppning, och tar dagen som den kommer. Vi tävlar så ofta vi kan, och tycker att det är super kul! Planerna för i år är att tävla i LA:1 med ritter på över 60%. Och att få rutin på hoppningen, gå ut på några små klasser till en början. 


www.ponnynmary.blogg.se


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards