Alla inlägg den 25 april 2012

Av Ylva Frohm - 25 april 2012 20:09

Idag kom våren till landet. Klockan 05:10 imorse kom två tranor nedseglandes från horisonten och landade på vallen utanför. Tranorna dansade och en av dem visade sig gått igång på dansen. Helt plötsligt fick jag skåda tranparning i dikeskanten samtidigt som jag sköljde ned kaviarmackan med morgonkaffet.....Plötsligt fick jag en ingivelse till en morgondikt:


Dimman skingrade sig runt äppelträdets krona, tranan den på landet trona. Haren skuttade runt i leran och  leta hö, den fastnade och komma sedan att dö. Rådjuret ligger i gräset och njuter, men bara en stund för den jag snart skjuter. Saven den stiger upp i grenen när jag får sätt på sirenen....Våren på landet den 25 april kom för grodan i diket har lagt sin rom.


Diktsamlingen kan komma att ges ut till hösten 2012 i pappersrulleformat. Signering med en opersonlig touch samt en träff med maken till de första tio besökarna. Årets julklapp är redan klar. Kom och skynda! Datum för detta kommer inom långt.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards