Direktlänk till inlägg 23 april 2012

I dag är en annan dag på landet

Av Ylva Frohm - 23 april 2012 20:25

Idag är en annan dag. Särskilt idag. Vaknade inatt och undrade vem jag var. Jag funderade en stund och tänkte till en början att det kunde vara roligt att vara någon annan. Varför inte min make för en dag. Jag tittade på min make, vände mig, funderade en stund och konstaterade att jag hittat mig själv igen.


Dagen har förflutit i arbetets tecken...eller inte....lite...Hemma igen och leta hästar i leran. Maken konstaterade att hunden varit borta sedan i höstas, han tror bestämt att den är kvar i leran då kopplet ligger kvar. Jag tror minsann han driver med mig. Hunden rymde till mormor i höstas, likaså makens sinne för humor. 


Hade en ridlektion för dottern och granndottern i eftermiddags. Under tiden passade maken på att vårstarta fordonen hemma på gårdsplanen, bredvid paddocken. Efter det var han tvungen att provköra fram och tillbaka, förbi paddocken. Resultat: Ett långt stämband, det andra gick av. Svullet gomsegel och en spricka i mungipan på fru Frohm.


Idag är för övrigt en mycket bra dag då dottern precis kom och sa att hon hittat en strumpa i påslakanet. Denna strumpa har varit försvunnen sedan i somras..Nu skall detta firas med att hitta den andra strumpan...idag har verkligan varit en annan dag.







 
 
Ingen bild

Lotta Israelsson

23 april 2012 22:22

Du är HELT underbar Ylva... Både maken och jag skrattar gott åt dina eskapader hemma på gården... Continue, please!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva Frohm - 20 maj 2023 09:24


Denna vecka har hittills varit rätt varierad och jag tror en lång semester skulle vara på sin plats! Veckan har bestått av fölvak, tävling, fölvak och tävling. Idag bröllop, ja inte mitt, och imorgon tävling Som tur var införskaffade dottern ...

Av Ylva Frohm - 6 maj 2023 18:45


Vi går i väntans tider här på landet. Lillan ska snart om allt vill sig väl bli mamma för första gången. Vi har nu installerat en kamera som ska övervaka henne när det är dax. I väntans tider är även maken som just för nu har en fungerande rygg, f...

Av Ylva Frohm - 3 februari 2023 11:38


I eftertankens kranka blekhet funderar jag hur det är att vara barn idag mot att vara barn igår. Tanken uppkom efter att jag läst ett inlägg på sociala medier om att dagens barns lekrum är inomhus kontra barn från gårdagens lekrum var utomhus. Vad fi...

Av Ylva Frohm - 3 december 2022 12:39

Nu finns min blogg i bokform! Helt sjukt faktiskt att det fanns ngn som ville ge ut den. Fast det är ju klart, betalar man så! Boken är faktiskt ett lite av ett firande, 10 år har bloggen funnits och vi har ännu överlevt, konstigt nog. Att ma...

Av Ylva Frohm - 2 december 2022 14:46


Så! Maken har blivit TikTok kändis! Hur gick då det till kan man undra. Eller inte förresten. Mina övervuxna barn tyckte jag skulle ha TikTok! Sagt och gjort! 54 år ung installerade jag appen och gick all in. Funderade på vad jag skulle heta på T...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards